Ledarskap och projektprocesser
Kurstyp: Lärarledd | Omfattning: 3 dagar
Utbildningen Ledarskap och projektprocesser ger dig effektiva verktyg för att vara en bra ledare och kunna skapa effektiva projektprocesser. Den är speciellt anpassad för installationsbranschen.
Kursmål
Efter avslutad kurs har du som deltagare ökad självinsikt och kunskap om gruppers utveckling och individens roll. Du förstår och kan använda de verktyg du fått under utbildningen för att utveckla ledarskapet och driva de processer som ingår i ditt projekt.
Innehåll
– Bli en bättre ledare
– Hantera konfliktsituationer
– Rak och tydlig kommunikation
– Skapa effektiva projekt- och arbetsgrupper
– Situationsanpassad ledarstil
– Projektplanering
Målgrupp
Det här är en utbildning för dig som redan i dag arbetar, eller kommer att arbeta, som projektledare och i projekt- och arbetsgrupper på mindre och medelstora entreprenadföretag.
Förkunskaper
För att tillgodogöra dig kursen på bästa sätt bör du ha en tids erfarenhet av projektarbete och ha jobbat i arbetsgrupper.
Övrig information
Är du eller planerar du att bli projektledare är denna kurs samt kurserna Förhandlingsteknik, Projektekonomi och Entreprenadjuridik fördjupning passande att gå för att få en bra grund att stå på som projektledare.
Ordinarie pris
18 500 kr exkl moms
Personal från företag utan partner- eller medlemsavtal.
Medlemspris 1
16 650 kr exkl moms
Medlemsföretag från Installatörsföretagen, Svensk ventilation och SKVP Gymnasielärare.
Medlemspris 2
16 650 kr exkl moms
Elektriker från Installatörsföretagens medlemsföretag som omfattas av installationsavtalet. Gymnasielärare på ETGs partnerskolor.
Regler och villkor
Klicka här för att läsa om hur du anmäler dig, vilka avbokningsregler som gäller, kallelser och annat som du behöver veta
Nöjd kundgaranti
Det viktigaste för oss är nöjda kunder. Om kursen inte uppfyller det vi lovar eller om du av någon annan anledning inte är nöjd hoppas vi att du ger oss möjlighet att rätta till det. Vänligen kontakta någon på vår avdelning Företagsutbildning på telefon 010-1883530 eller mejla här
Boknings- och avbokningsregler
Anmälan gör du via ”Boka-knappen” för det kurs- eller utbildningstillfälle du vill gå. När vi har behandlat kursanmälan skickas en bekräftelse till kontaktpersonen via mail.
Lämnas återbud senare än 14 dagar före kursstart faktureras 50% av kursavgiften. Vid återbud samma dag som kursstart eller om deltagare helt uteblir utan avbokning, faktureras hel kursavgift. Anmäld kursdeltagare kan ersättas med annan person (För vissa certifieringskurser måste ersättare meddelas senast 5 dgr före kursstart)
Betalningsvillkor
Fakturering sker efter första kursdag med betalningsvillkor 30 dagar netto. Efter förfallodagen debiteras gällande dröjsmålsränta.
Fullbokad kurs
Om kursen du anmäler dig till skulle vara fullbokad kontaktar vi dig för att hitta ett annat alternativ.
Inställd kurs
Skulle ett kurstillfälle inte kunna genomföras förbehåller vi oss rätten att ställa in kursen. Om en kurs blir inställd meddelar vi det cirka14 dagar före planerad kursstart.
Hotellbokning
INSU har avtal med Scandic Hotels och Choice. Om kursen genomförs på ett hotell som tillhör någon av kedjorna får du vår logirabatt. Ange att du är kursdeltagare från INSU när du bokar.
Behandling av personuppgifter
För oss på INSU är det viktigt att arbeta för att skydda dina uppgifter och att följa GDPR-förordningen. INSU är Personuppgiftsansvarig enligt förordningen. Vi vill att du ska känna dig trygg med att lämna ut dina uppgifter till oss.
Integritetspolicy
Mer om lagen och vad den innebär