Generic filters
Exact matches only
Visa ämnesområde
Lista alla kurser
Generic filters
Exact matches only

Serviceledare

Kurstyp: Lärarledd | Omfattning: 4 dagar

Vill du bli kundens bästa vän och öka ditt företags lönsamhet? Hos oss får du den kunskap du behöver för att du ska bli framgångsrik i att göra dina kunder nöjda. Som serviceledare ska du kommunicera kundens servicebehov till serviceorganisationen. Du ska även ha kontinuerlig kontakt med kunden och se till att den har högt förtroende för företaget. I vår kurs får du lära dig att korrekt prioritera och planera både akuta och återkommande insatser.

Kursmål

Du får kunskap om hur du hanterar kundens önskemål, vilka ansvar och krav som gäller och hur service kan ge merförsäljning. Du får också kunskap om praktiska utmaningar som lagstiftning och personalledning.

Innehåll

–Serviceledarens roll
–Samarbete och avtal inom service och underhåll
–Marknadsföring och affärsmöjligheter i serviceledet
–Juridik för serviceuppdrag
–Strategi och verksamhetsplanering
–Ledarskap och teambuilding
–Föreskrifter och standarder
–Planering och styrning av servicetjänster
–Samarbetsformer
–Teknik för serviceledare
–Praktiska övningar Detaljerat innehåll hittar du om du klickar på ikonen Kursinfo ovan.

Målgrupp

Serviceledare, blivande serviceledare och projektledare som vill stärka sin allmänna kompetens för att leda och planera servicejobb mot industri och fastighetsägare.

Förkunskaper

Viss erfarenhet av service inom yrket. Grundläggande förståelse för regelverket som styr inom installationsbranschen.

Priser (Logga in för att se övriga priser)

Ordinarie pris

20 800 kr exkl moms

Personal från företag utan partner- eller medlemsavtal.

Regler och villkor

Klicka här för att läsa om hur du anmäler dig, vilka avbokningsregler som gäller, kallelser och annat som du behöver veta